środa, 14 marca 2012

Spritz con Aperol prosto z Werony !

Przed wyjazdem do Włoch ciągle słyszałam "zobaczysz jak ci posmakuje Spritz" . Nie miałam pojęcia co jest takiego fascynującego w jakimś drinku, do czasu jego spróbowania... To najlepsze co piłam do tej pory :) Spritz jest szczególnie charakterystyczny dla okolic Werony, w innych miejscach Włoch w zasadzie się go nie pije, a szkoda. W Polsce główny składnik tego drinka jest niestety słabo dostępny. Aperolu szukałam w zasadzie w całym Białymstoku, w sklepach z alkoholami z całego świata,  w hipermarketach. Nigdzie go nie było. Znalazłam w jednym, niedużym sklepie i wiem, że już zawsze będę go kupować. Spritz con Aperol jest idealny jako Aperitif .  Jest bardzo delikatny, mocno orzeźwiający, posiada specyficzny, pomarańczowy smak i cudowny kolor:)


Jak zrobić?

Potrzebne nam będą pomarańcze, Aperol, białe wino (najlepiej lekko musujące), woda gazowana, kostki lodu.

Pomarańcze kroimy w grube plastry. Do dużego kieliszka wlewany ok 1 cm Aperolu , wrzucamy 2-3 kostki lodu, dolewamy wino do połowy kieliszka i ok 2 cm wody. Wrzucamy plaster pomarańczy , mieszamy i gotowe:):):) Gwarantuję, że po spróbowaniu będziecie już zawsze szukać Aperolu w swoich miastach!





1 komentarz:

  1. Aperol Spritz jest jednym z moich ulubionych koktajli ! :D
    Ja zawsze robię go z Prosecco. Nie przepadam za winami musującymi ale muszę przyznać, że z Aperolem smakują wyśmienicie :D
    Oto film jak przyrządzam mojego Aperola :) https://www.youtube.com/watch?v=V2ras8txofQ
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń