środa, 14 marca 2012

Pyszne wytrawne placuszki!

Szukając pomysłu na drugie śniadanie sprawdziłam zawartość lodówki- znalazłam tam m. in. szynkę, ser żółty, pieczarki, jajka.  Pierwsza rzecz o której pomyślałam to- jajecznica! Tym razem miałam jednak ochotę na coś innego- zrobiłam placuszki z wymienionymi składnikami , danie bardzo sycące i nie podjadałam niczego aż do późnego obiadu :)


Składniki
  • 1 jajko
  • ok pół szklanki mąki
  • kawałek sera żółtego
  • 4 plastry szynki
  • cebula
  • 5 pieczarek
Do miski wsypujemy mąkę, wbijamy jajko i mieszamy(najlepiej trzepaczką do jajek) aż będzie mniej grudek. Dodajemy wtedy troszkę wody, mieszamy intensywnie, gdy masa będzie jednolita dodajemy więcej wody - powinno powstać nam ciasto o konsystencji śmietany.
Na patelni podsmażamy chwilkę pieczarki pokrojone w kostkę lub plastry razem z posiekaną cebulką.
Szynkę kroimy w większą kostkę, ser tarkujemy na dużych oczkach.
Dodajemy wszystkie składniki do ciasta, mieszamy dokładnie i doprawiamy solą i pieprzem. Można dodać szczypiorek.
Smażymy na oleju z oby stron (ok 4 min z każdej) , ser się rozpuści i placuszki będą naprawdę pyszne. Lubię jeść je z majonezem :)

Uwaga- robiłam kiedyś wersję z piersią kurczaka zamiast szynki . Surową pierś kroimy w niedużą kostkę i mieszamy z ciastem tak jak w przypadku szynki.

Smacznego!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz