poniedziałek, 12 marca 2012

Ekspresowa sałata !

Zdarza się, że wracając do domu myślę tylko o jednym- co najszybciej mogę zrobić do jedzenia? Zawsze pojawia się ten sam pomysł- sałata z bagietką! Lekka, pyszna i ekspresowa jeśli chodzi o przygotowanie. Często podaję ją do dania głównego( wtedy nie dodaję mozarelli), lub gdy jestem bardziej głodna- dodaję do niej podsmażoną i pokrojoną pierś z kurczaka . Dziś zrobiłam wersję bez kurczaka, bo byłam tak głodna, że czekanie na rozmrożenie mięska wydawało się wiecznością:) Pomidory suszone mam przeważnie w domu, pozostałe składniki kupuję w popularnym sklepie na B :)



Składniki

  • mix sałat z roszponką
  • mozarella
  • suszone pomidory w oleju
  • sos typu zioła ogrodowe, ogrodowo- ziołowy. ( Tak, wiem że to sama chemia, ale mi akurat ta chemia wyjątkowo smakuje :) żadne francuskie, koperkowe itd zioła ogrodowe to jest to i nigdy w domu nie uda mi się zrobić dobrego sosu na bazie ziół. Może dlatego , że ja świeżych ziół po prostu nie lubię :) W ramach usprawiedliwienia mogę dodać, że np. nie poję coli :) Mam nadzieję , że to wystarczy;p Sos przygotowuję troszkę inaczej- dodaję 2 łyżki wody, mieszam, dodaję pół łyżeczki musztardy miodowej i pół małej łyżeczki miodu, mieszam dokładnie i wlewam olej cały czas mieszając - ok 4 łyżki .
  • bagietka czosnkowa ( jeśli Mały Głód prześladuje mnie dłuższy czas i muszę zjeść bardzo szybko ) lub zwykłe bułeczki, z których zrobimy domowe grzanki

Wkładamy bagietkę do piekarnika :)  Jeśli chcemy zrobić domowe grzanki kroimy bułkę na grube kawałki, nacieramy połówką ząbka czosnku i smarujemy małą ilością masła.
 Mozarellę kroimy w kostkę, suszone pomidory w paseczki , robimy sos z miodem i musztardą mieszamy z sałatą i polewamy sosem. W wersji z kurczakiem pierś kroimy w kawałeczki , posmażamy z przyprawą do kurczaka , studzimy i wrzucamy do sałaty.  Smacznego!!

1 komentarz:

  1. samo zdrowie i sam smak ! ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie!
    szana-banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń